Vandaag naar Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Richard Kampyon - WaarBenJij.nu Vandaag naar Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Richard Kampyon - WaarBenJij.nu

Vandaag naar Tortuguero

Door: Richard Kampyon

Blijf op de hoogte en volg Richard

02 Augustus 2017 | Costa Rica, Tortuguero

Onze eerste nacht in CR is goed bevallen. We hebben lekker geslapen. Om 6:30 liepen we met ons drieën door de tuin van het hotel richting het ontbijt
Het ontbijt stond klaar op een sfeervolle veranda op de 1e verdieping van het hotel met een mooi uiticht op de binnentuin en het zwembad. We hebben heerlijk ontbeten met vers fruit en zwarte rijst met zwarte bonen en olijven, Roos heeft haar eigen broodjes geroosterd en lekkere sap gedronken. Na het ontbijt zijn we even naar the fresh market geweest en hebben we water, cola (in de tropen een doeltreffende bacteriedoder), en een worstje gekocht en met succes 200.000 costaricaanse colons gepind (ongeveer 350 euro). Toen we weer terug waren, maakte ik mijn grote rugzak voor het eerst open en kwam ik een brief tegen, dat mijn rugzak was geselecteerd voor nader onderzoek. Ik had de zak om mijn rugzak willen vergrendelen met een hangslotje, maar dit wilde niet, omdat er geen oogjes meer aan de ritsen zaten. Had er wel een slot op de tas gezeten, was de inspecteur bevoegd deze te forceren, vermelde het briefje. Had ik een gesloten koffer gehad, had ik nu een kapotte koffer gehad. We besloten vandaag om een beetje te acclamatiseren door bij het zwembad van het hotel wat te relaxen. Beetje zwemmen, lezen, beetje prutsen met mijn verrekijker. Sandra heeft haar nieuwe fototoestel een beetje uitgeprobeerd en Roos heeft haar dagboek bijgewerkt en op haar tablet weer war spaans bijgeleerd. In Nederland had ze een poosje spaanse les gehad. Dit vond ze erg leuk. We hadden dat een vervolg willen geven door haar docent te vragen of ze Roos privé les wilde geven, maar dit was er nog niet van gekomen. Vlak voor onze vakantie vertelden we dat aan Natasja (moeder van 2 kinderen op Roos haar school), die deze zomervakantie ook naar CR gaan. Zij reageerde nieuwsgierig en belangstellend. Na onze vakantie zouden we haar vragen of haar kinderen her leuk vinden om ook spaanse les te volgen, zodat ze wellicht met hun drieën kunnen. 's Middags hebben Roos en Sandra 3 salades en 3 manetronmaaltijden gekocht, die we 's middags aan het zwembad en 's avonds op de kamer hebben opgegeten. 's Avonds ging Roos op tijd naar bed en hebben Sandra en ik de spullen ingepakt voor vandaag. Vandaag vertrekken we om 6:10 uit de stad en gaan we eerst met de bus en daarna met de boot naar Tortuguero, naar een plek waar je alleen met de boot kunt komen. Onderweg om 8:00 uur zou er een heerlijk ontbijt voor ons klaar staan. We zitten 3 dagen en 2 nachten all inn in Pachira Lodge gelegen aan de rand van de jungle aan de Caribische zee. Tortuguero is beroemd vanwege de zeeschilpadden die hier aan land komen om eieren te leggen. De flora en fauna zou hier heel indrukwekkend zijn. De boottocht door de jungle er naar toe, schijnt al een belevenis op zich te zijn. Volgens de website van Pachira Lodge betreft het één van de meest exotische plekken op aarde. We zijn erg benieuwd.