Canopy by Pura Adventura - Reisverslag uit Tamarindo, Costa Rica van Richard Kampyon - WaarBenJij.nu Canopy by Pura Adventura - Reisverslag uit Tamarindo, Costa Rica van Richard Kampyon - WaarBenJij.nu

Canopy by Pura Adventura

Door: Richard Kampyon

Blijf op de hoogte en volg Richard

18 Augustus 2017 | Costa Rica, Tamarindo

Naast de nevelwouden staan Montverde en Santa Elena bekend om de Canopy. Dit is een kabelbaan (ziplines) bestaande uit meerdere platforms, waarmee je op erg grote hoogte en met hoge snelheid boven en door de toppen van de bomen raast. Ik had dat in Monteverde willen doen op de dag dat we besloten om naar Tamarindo te gaan. Op de 2e dag in Tamarindo las ik op Trip Advisor dat de Canopy bij Pura Adventura op nummer 1 staat van dé activiteiten in Tamarindo. De recensies waren veelbelovend. Het zou een geweldige canopy zijn en vooral het team werd veel lof toegezwaaid, omdat ze erg vriendelijk en behulpzaam zijn en iedereen op zijn gemak weten te stellen. Dus boekten we Pura Adventura. Sandra had wel een voorbehoud gemaakt. Ze wist niet of ze wel zou durven. Roos was ook niet helemaal zeker. Om 10:00 uur de volgende dag - dus vandaag - werden we bij ons huisje opgehaald. Om 11:15 hadden we ons uitrusting aan, bestaande uit riemen, katrollen, karabijnhaken en een helm. Ik had een camera op m'n helm om mijn dood op film vast te leggen. Toen het moment daar was, zijn Sandra en Roos toch afgehaakt. Ze durfden uiteindelijk toch niet. Ze hebben het wel een kans gegeven, maar zagen het uiteindelijk toch niet zitten. Ik ben wel gegaan en startte als eerste van de groep van circa 14 personen. Ik dacht er kan niets gebeuren dus ik ga gewoon. Daar ging ik dan, hangend in een tuigje aan een kabel, op enorm grote hoogte (de maximale hoogte bedroeg 125 meter), soms boven en soms door de toppen van de bomen met een snelheid van ongeveer 50-60 km/uur. De canopy bestond uit 11 platforms. De langste afstand tussen 2 platforms bedroeg - meen ik - 900 meter. Het was een erg leuke, bijzondere en spannende ervaring. Het was een beetje alsof ik op grote hoogte vloog, ware het niet dat ik mij voor dat gevoel te gespannen voelde. Bovendien hing ik in een tuigje; dat is iets dat je bij vogels niet ziet.

  • 19 Augustus 2017 - 08:17

    Arjan:

    Klinkt gaaf, benieuwd naar het filmpje tzt :-)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Tamarindo

Richard

Roos, Sandra en Richard maken een rondreis in Costa Rica.

Actief sinds 23 Juli 2017
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 7913

Voorgaande reizen:

31 Juli 2017 - 01 September 2017

31 dagen door Costa Rica

Landen bezocht: