Corvovado - Reisverslag uit Brackettville, Verenigde Staten van Richard Kampyon - WaarBenJij.nu Corvovado - Reisverslag uit Brackettville, Verenigde Staten van Richard Kampyon - WaarBenJij.nu

Corvovado

Door: Richard Kampyon

Blijf op de hoogte en volg Richard

01 September 2017 | Verenigde Staten, Brackettville

Vorige week donderdag zijn we vertrokken van Manuel AntoniAntoninaarp naar Sierpe. Omdat we de boot in Sierpe niet wilden missen, zijn we vroeg vertrokken. Sierpe is de toegangspoort voor mensen die met de boot naar Corcovado willen. Corcovado is geen eiland, maar ligt op het schieteiland Osa in het uiterste zuidwesten van Costa Rica. Het schiereiland grenst aan de Stille Oceaan. Naast Tamarindo en Manuele Antonio is Corcavodo onze derde bestemming aan de Stille Oceaan. Corcovado is volgens National Geografic biologisch gezien in termen van bioderversiteit het meest indrukwekkende park in de wereld. Het is laatst overgebleven natte en oudere bos dat aan de Stille Oceaan is gelegen. In gebied bevinden zich maar liefst verschillende Grote ecosystemen, waaronder laagland regenwoud, hoogland nevelwoud, moeras- en mangrove bossen en marien en strandgebieden. Alle 8 katachtigen, waaronder de Poema, en alle in Costa Rica voorkomende apen komen hiervoor. Er leven maar liefst 400 verschillende soorten vogels, waaronder 14 verschillende kolibries en veel ara's, én ook alle in Centaal Amerika (van Mexico tot Panama) voorkomende insecten zijn in Corcovado te vinden. Er leven heel veel reptielen, waaronder 40 verschillende soorten kikkers (o.a. lichtgevende en transparante) heel veel slangen en krokodillen en er leven meerdere soorten haaien, dolfijnen en schilpadden. Voor de kust van Corcovado zwemmen Bultrugwalissen iit Anartica die hier in het warme en ondiepe zeewater bevallen en hun jong groot brengen. Wordt vervolgd. We moeten boarden